Czy e-reklama to dobry pomysł na zwiększenie widoczności firmy w sieci?

Czy e-reklama to dobry pomysł na zwiększenie widoczności firmy w sieci?

Marketing internetowy, nazywany także e-marketingiem lub marketingiem online to te same działania, które zmierzają jak zawsze do zwiększenia sprzedaży i pozyskania nowych klientów za pomocą reklamy. Dlaczego ta internetowa przynosi dziś więcej korzyści niż tradycyjna? Efektywny marketing w sieci opiera się na różnorodnych kanałach dotarcia, na przykład mediach społecznościowych, wyszukiwarkach internetowych, aplikacjach mobilnych, czy też pocztę. Działania realizowane poza Internetem zdecydowanie bardziej ograniczają współczesnego przedsiębiorcę.

Gdzie reklamować swoją firmę?

Najbardziej znane kanały przekazu dla e-marketingu to:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Blog.

Wyszczególnione kanały przekazu należą do najpopularniejszych oraz na pewno skutecznie wpłyną na przebieg całego procesu. Wszystko zależy od nas, w jaki sposób zaczniemy działać. E-marketing zapewnia nam wiele, ponieważ jesteśmy w stanie być w biernym kontakcie z odbiorcą, innymi słowy Klientem, nawet 24 h na dobę. Nie ma potrzeby nawet nawiązywać z nim żadnej komunikacji.

Wystarczy jedynie, iż poinformujemy społeczność internetową np. przez dodanie postu. Musimy pamiętać, że tak właściwie należy pisać bądź wklejać to, co Klient chce ujrzeć. Niezmiernie ważne jest, by unikać wulgaryzmów. Ma prawo to być odebrane dwuznacznie i tym sposobem stracimy naszych obserwatorów.

Warto być również kulturalnym podczas naszych działań. Jesteśmy w stanie też wzmocnić naszą więź z Konsumentem w niezwykle prosty sposób: wystarczy jedynie wejść w korzystną interakcję np. przez odpowiedź na komentarz lub ewentualnie na zadane pytanie. Ludzie to lubią.

Jak rozpocząć działania e-marketingowe?

W każdej dyscyplinie istotny jest cel. To cel pobudza nas do działania. Gdy już jasno go wyznaczymy to na pewno szybciej uda nam się dotrzeć do mety. Musimy zastanowić się w głównej mierze nad tym, do kogo będzie zwrócony stworzony przez nas projekt i kto będzie naszym ewentualnym odbiorcą.

Warto zastanowić się nad tym konkretnie i określić grupę np. na podstawie płci. Inny będzie e-marketing skierowany do młodych ludzi, a jeszcze inny do ludzi starszych lub potrzebujących np. wsparcia. Gdy już określimy naszego Kontrahenta, wskażmy kanał, z jakiego skorzystamy. Może być to Facebook, Instagram albo YouTube.

Powinniśmy przeprowadzić wstępny rekonesans i określić, jaki kanał będzie najwłaściwszy dla branży, w jakiej działamy, gdzie jest najwięcej osób zaciekawionych naszym projektem. Nie musimy też ograniczać naszej aktywności do jednego kanału. Możemy rozwijać nasze działania oraz być aktywnym na wielu płaszczyznach.

Jakie są główne zalety marketingu internetowego?

Wdrożenie marketingu internetowego niesie za sobą mnóstwo korzyści, między innymi: kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, stworzenie nowej grupy odbiorców i podniesienie jakości obsługi obecnej grupy, zwiększenie widoczności firmy w sieci, automatyzację działań, mierzalność wyników za pomocą nowoczesnych narzędzi, zdecydowanie większą szybkość rezultatów, optymalizację kosztów poniesionych na skuteczną reklamę.

 

Informacje
Dodany przez użytkownika: Seweryn Zając
Oceń
Ocena: brak
Liczba ocen: 0
Tagi artykułu
Więcej od Seweryn Zając
Profesjonalne usługi informatyczne, czyli jakie?
Komentarze: 0
Ocena: brak
Komentarze
Roksana Kowalczyk

Ahh temat rzeka. Czasami te reklamy wychodzą mi uszami niestety.

Oceń
  • 0
  • 0
Dodaj komentarz
Artykuły w kategorii Technologia i Internet
Rodzaje maszyn do szycia – którą wybrać?
Komentarze: 0
Ocena: brak
Profesjonalne usługi informatyczne, czyli jakie?
Komentarze: 0
Ocena: brak